افتتاح خانه‌هاي ترويج روستايي در الموت

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي استان قزوين در پي ديدار مسعود اسکندري از الموت و حوزه صنايع دستي و هنرهاي سنتي اين منطقه دو خانه ترويج روستايي افتتاح شد.

مسعود اسکندري، مدير کل توسعه و ترويج صنايع دستي کشور با ابراز خرسندي از اجراي اين برنامه در الموت گفت: ايجاد خانه هاي ترويج روستايي با هدف توسعه و آموزش رشته هاي صنايع دستي و هنرهاي سنتي در روستاهاي کشور در دستور کار معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي کشور قرارگرفته و استان قزوين از نخستين استان‌هايي است که خانه هاي ترويج را در روستاي هدف گردشگري گازرخان راه اندازي کرده است.

وي ايجاد مرکزي به منظور عرضه،آموزش و فروش محصولات صنايع دستي روستايي را از اهداف خانه هاي ترويج دانست و گفت: اين خانه‌ها در روستاي گازرخان که از روستاهاي هدف گردشگري هستند به منظور معرفي،حفظ ،آموزش ،توليد و بازرگاني محصولات صنايع دستي روستايي احداث شده و اميدواريم به زودي در تمامي روستاهاي هدف گردشگري کشور اين فعاليت جهت پيشبرد اهداف سازمان صورت پذيرد.

حميده چوبک، مدير پايگاه ميراث فرهنگي منطقه الموت گفت: کارگاه‌هاي بافندگي در الموت به معرفي ،توسعه ،ترويج،توليد و بازرگاني رشته هاي بومي منطقه پرداخته و با توجه به غني و ارزشمند بودن صنايع دستي و هنرهاي سنتي ، رشته هاي جاجيم بافي، چادرشب بافي و گليم بافي به صورت توليد زنده و رنگرزي سنتي در معرض ديد عموم قرار گرفته و گردشگران داخلي و خارجي زيادي را به خود جذب نموده است.

چوبک از برنامه هاي ديگر در دست اقدام پايگاه الموت در آينده فروش محصولات صنايع دستي روستاييان را در اين خانه‌ها دانست و افزود: اميدواريم با همکاري مردم خوب روستا و هنرمندان صنايع دستي بتوانيم علاوه بر توليد بخش فروش را راه اندازي نموده تا به اقتصاد خانوار کمک کنيم./106

انتهای پیام/

کد خبر 1387052917